SUMIKOの「ブロマガもまったりお送りしております?」

二日に一度ゲーム実況動画をあげています。ニコニコからはてなブログへ引っ越してきました。

【GMOD】January 2020 update(google翻訳)

2020年1月の更新プログラムは公開中です
January 2020 update is live


XenoNukeによるアートワーク
Artwork by XenoNuke 


ハイライトを更新
Update Highlights


このアップデートがもたらす最大の変更点は、Steam Workshopのサポートです。
The biggest changes this update brings are to our Steam Workshop support.

新しいシステムの利点は次のとおりです。

  • アドオンには、最大2GBのサイズ制限があります。
  • Steam Workshopの新規または更新されたアドオンには、実際の非圧縮サイズが表示されます。
  • 新規または更新されたアドオンは、HDD / SSDのスペースを節約します。
  • ダウンロード/アップロードのサイズに悪影響はありません。
  • プレイヤーは、アップロードしたDupes、Saves、Demosをゲーム内から更新できます。
Here are the benefits of the new system:
  • Addons will have a much higher size limit, up to 2GB
  • New or updated addons on Steam Workshop will display their real, uncompressed size
  • New or updated addons will take less space on your HDD/SSD
  • There will be no negative impact on download/upload sizes
  • Players will be able to update their uploaded Dupes, Saves and Demos from in-game

新規または更新されたアドオンファイルはaddons /フォルダーに保存されなくなり、代わりにSteamゲームライブラリのsteamapps / workshop /フォルダーに保存されます。
Please note that new or updated addon files will no longer be stored in your addons/ folder, instead they will be stored by Steam in steamapps/workshop/ folder of your Steam game library.

また、プレイヤーがSteam Workshopにアップロードされた既存のDupes、Saves、Demoを更新する機能を追加しました。このプロセスは非常に簡単です-作成したDupeなど、ローカルコンテンツの新しいバージョンで「公開」を押すだけで、コンテンツを公開するための再加工されたUIの右側で既存のアイテムの1つを選択します。
We have also added the ability for players to update their existing Dupes, Saves and Demos uploaded to Steam Workshop. The process for this is very simple - simply press "publish" on the new version of your local content, such as a Dupe you created, and select one of your existing items on the right in the reworked UI for publishing the content:



また、メインメニューに「Dupes」セクションを追加しました。これにより、ゲームのインストールフォルダーを開く必要なく、ゲーム内からローカルのDupesを削除できます。
We have also added "Dupes" section to the main menu, allowing you to delete your local Dupes from in-game, without a need to open game's install folder.


アドオン開発者とサーバー所有者
Addon developers and server owners

gmpublish.exeを使用しないコンテンツをSteam Workshopにアップロードしないサードパーティツールを使用している場合、更新後にこれらのツールで公開されたアドオンが機能しなくなる場合があります。
これは既存のアドオンには適用されませんが、上記の利点はgmpublish.exe(v1.2)の新しいバージョンを使用している場合にのみ適用されます。
If you are using 3rd party tools that do not use gmpublish.exe to upload content to Steam Workshop then addons published with those tools after the update may cease to work.
This does not apply to already existing addons, however the benefits above only apply if you are using the new version of gmpublish.exe (v1.2)


既存のアドオンは、新しいgmpublish.exe(v1.2)を使用して更新するだけで、新しいシステムとその利点を活用できます。これは一方向のプロセスであり、アドオンを変換すると古いシステムには戻らないことに注意してください。つまり、gmpublish.exeの古いバージョンまたは使用しないサードパーティツールで再度更新することはできません。 gmpublish.exe(現実的には問題ではありません)。
Existing addons can take advantage of the new system and its benefits by simply updating using the new gmpublish.exe (v1.2). Please note that this is a one way process and there's no going back to the old system once you convert your addon, meaning you won't be able to update it again with old versions of gmpublish.exe or 3rd party tools that do not use gmpublish.exe (which realistically shouldn't matter).

現在、game.MountGMAと組み合わせてsteamworks.Downloadを使用している場合、新しいSteam Workshopコンテンツでも動作しなくなります。代わりに、steamworks.DownloadUGCを使用するようにコードを切り替える必要があります。先行バージョンのようなファイルIDではなく、WorkshopIDを直接使用することに注意してください。これらはすべて公式Wikiに文書化されています。
If you are currently using steamworks.Download in conjunction with game.MountGMA, that will also cease to work for new Steam Workshop content. You will need to switch your code to use steamworks.DownloadUGC instead. Please note that it takes a WorkshopID directly, not a file ID like its predecessor. All of this is documented on the Official Wiki.


その他の変更
Other changes


Steamワークショップサポートの変更に加えて、このアップデートにはゲーム全体の通常の修正と改善が含まれています。特定のモデルを見つけやすくするために、Sandboxのプレーヤーモデルセレクターを更新して検索バーを追加しました。
In addition to the Steam Workshop support changes, this update includes the usual fixes and improvements across the game. We have updated the Player Model selector in Sandbox to include a search bar so it is easier to find specific models.

また、公開の作成やプレーヤーモデルセレクターメニューなど、以前の未翻訳の特定の部分を翻訳しました。
We have also translated certain previously untranslated parts of the game, such as the Publish creation and the Player model selector menus, among other smaller changes.

Source EngineメニューとUI言語は、Steamで選択された言語に関連付けられています。この動作は、-language起動パラメーターで上書きできます。
Source Engine menus and UI language is now tied to your language selected in Steam. This behavior can be overwritten with the -language launch parameter.

このアップデートの完全な変更リストは、ブログ投稿にあります。
https://gmod.facepunch.com/blog/january-2020-update
You will find the full change list for this update in our blog post:
https://gmod.facepunch.com/blog/january-2020-update
 


64ビットのアップデートは、今金曜日の1月24日にリリースされる予定でしたが、更新は遅れています。
The 64bit update is still scheduled to be released on 24th of January, this friday.
The 64bit update has been delayed.


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ほぼgoogle翻訳のままです。
おかしな点ありましたらコメントください。