SUMIKOの「ブロマガもまったりお送りしております?」

二日に一度ゲーム実況動画をあげています。ニコニコからはてなブログへ引っ越してきました。

最新情報:照明と陰影

最新情報:照明と陰影
Status Update: Lights and Shadows

こんにちは! 今日は、さらにいくつかのスクリーンショットを共有したいと思います。
Hi folks! Today we want to share a few more screenshots with you.

要約
Brief summary

新しいバージョンでは、はるかにリアルなライトとシャドウが提供されます。 それに加えて、ライトは壁を通過しなくなりました。
改造に関しては、新しいプラグインAPIの作業を開始し、APIについてはJava固執することにしました。
The new version will provide much more realistic lights and shadows. In addition to that, lights no longer pass through walls.
In terms of modding, we've started working on the new Plugin API and decided to stick to Java for the API.


詳細情報
Long story

以前の発表で述べたように、新しいバージョンではライトとシャドウに関するいくつかの大きな改善が見られます。 現在のライジングワールドでは、ほとんどのライトは静的でした(つまり、チャンク生成中にCPUによって1回計算されました)-これは優れたパフォーマンスを提供しますが、視覚的な結果はそれほど大きくありませんでした。 新しいバージョンでは、すべてのライトが完全に動的になり、よりリアルな照明になります。 それに加えて、ライトはシャドウを投影できるようになりました。 パフォーマンスが過度に低下しないようにするために、遅延レンダラー(多くのライトをかなり効率的に処理できる)とスマートシャドウアップデーター(環境が変更された場合にのみシャドウを再生成する)を使用します。
As mentioned in our previous announcement, we will see some major improvements regardings lights and shadows in the new version. In the current Rising World most lights were static (i.e. computed once by the CPU during chunk generation) - this provides good performance, but the visual results weren't that great. In the new version, all lights will be fully dynamic, resulting in a much more realistic lighting. In addition to that, lights are able to cast shadows now. To make sure performance doesn't suffer too much, we will use a deferred renderer (which can handle lots of lights fairly efficiently) and a smart shadow updater (which regenerates shadows only if the environment changed).


ゲームの古いバージョンでは、新しいライト(まだ進行中)と静的ライトの小さな比較を用意しました。
We've prepared a small comparision between the new lights (still work-in-progress) and the static lights in the old version of the game:



影は大きな役割を果たし、本当のゲームチェンジャーになることができます。 たとえば、ダンジョンを探索したり、夜に森を歩いたり(トーチを装備しただけの場合)、影はまったく異なる雰囲気を作り出します。
Shadows play a big role and can be a real game changer. When exploring dungeons, for example, or walking through forests at night (just equipped with a torch), shadows create a completely different atmosphere.



適切なシャドウのおかげで、もう1つの大きな改善点があります。新しいバージョンでは、ライトが壁を通過しなくなりました。
Another big improvement thanks to proper shadows: Lights no longer pass through walls in the new version!



ライトとシャドウの他に、新しいプラグインAPIの開発も始めました。 この言語はスクリプト言語と比較してはるかに優れたパフォーマンス(および完全なマルチスレッドサポート)を提供するため、APIについてはJava固執することにしました。 これはまた、現在のAPIの大部分が互換性を維持していることを意味しますが、APIにはまだいくつかの変更があるため、既存のプラグインを新しいバージョンに合わせて更新する必要があります。 詳細については、近日中に投稿します。
Apart from lights and shadows, we also started working on the new Plugin API. We decided to stick to Java for the API, since this language provides a much better performance (and full multi-threading support) compared to scripting languages. This also means that large parts of the current API stay compatible, however, there are still a few changes to the API so existing plugins need to be updated for the new version. We will post more information about that soon.


次のステータス更新にご期待ください! その間に詳細な情報を取得したい場合は、Trelloの開発ロードマップを確認してください:)
Stay tuned for the next status update! If you want to get more information in the meantime, make sure to check out our development roadmap on Trello :)