SUMIKOの「ブロマガもまったりお送りしております?」

二日に一度ゲーム実況動画をあげています。ニコニコからはてなブログへ引っ越してきました。

【Rising World】アップデート 0.7: バイオーム、洞窟など

アップデート 0.7: バイオーム、洞窟など!

 

こんにちは皆さん。

ついに、新しい大規模アップデートが利用可能になりました。 新しいバイオーム、地下洞窟、乗れる馬、攻撃的な動物、新アイテムなどを紹介します。

まず第一に、最大の変更点はバイオームです。ゲームには 2 つの新しい気候地域 (乾燥地域と寒冷地域) が追加され、砂漠、サバンナ、ツンドラ、タイガなどを含む 14 の新しいバイオームで構成されています。

 


既存のワールドとの互換性は維持されます。 ただし、既存のワールドで問題が発生した場合は、お知らせください。 また、ゲームはワールドのバックアップを自動的に作成するため、ワールドの変換中に問題が発生した場合でもワールドを復元できます。

新しい地域ができるだけ多様になるように、このアップデートでは多くの新しい植物や木、そして新しい動物が導入されています。

もう 1 つの新機能は、一部の動物 (クマ、シロクマ、イノシシ、ライオン、ヘビ) があなたを攻撃するようになるということです。 Java バージョンとは異なり、ゲームは攻撃的な動物があなたを検出したかどうかを表示します。 これに対抗するために、このアップデートでは多くの新しい剣が導入されています(一部の剣は作成できず、宝箱からのみ略奪できます)。

戦利品について話します。北極地域には、さまざまなアイテムが入ったいくつかの冷凍チェストがランダムに含まれています。 今後のアップデートでは、さらに多くの戦利品スポットが予定されています。

 

新しいバイオームや動物に加えて、このアップデートでは洞窟も導入されています。上層は Java バージョンのものと同様の洞窟で構成されています (ただし、分岐が多く、行き止まりが少なくなります)。 下層は大きな洞窟で構成されており、その一部は水で満たされています。 この「深い洞窟」の下には地獄があります。



洞窟やバイオームとは別に、このアップデートでは乗馬可能な馬もゲームに追加されます。 Java版と比べて馬の動きがより柔軟になりました。 馬に乗るには、鞍を作るだけです (オプションで、いくつかのバッグを取り付けることもできます)。

また、世界の生成にもいくつかの改善を加えました。ゲームでは生成される島が大きくなり、山が少なくなりました。 平らなスポットを見つけるのが簡単になるはずです。 これでは不十分な場合は、ワールド作成ダイアログに地形の急勾配を変更するための追加のスライダーが追加されました。 さらに、新しいワールド タイプ (「スーパーフラット アイランド」) が利用可能です。

上で述べたように、このアップデートにはさまざまな新しいアイテムやオブジェクトがあります。 言及する価値のあるアイテムの 1 つはツールベルトです。これを使用すると、ホットバーで使用可能なスロットの数を拡張できます。

もちろん、新しい QoL の変更や小さな機能も多数あります。 現在利用可能な衣類がいくつかあり、「ダミー」人間 NPC をスポーンでき、新しい構築オプションが利用可能です (テクスチャの配置を変更したり、ローカル移動モードを有効にしたりする機能など)。

すべての変更の概要を確認するには、以下の完全な変更ログをご覧ください。

次のアップデートではマップとより多くの npc に焦点を当てます - ご期待ください! :)


変更履歴 0.7 (2024-02-02):
[NEW] 新しい気候地域: 寒冷地域と乾燥地域 (砂漠、サバンナ、ツンドラ、タイガなど、多くの新しいバイオームを含む)
[NEW] 洞窟の実装
[NEW] 深い標高は水で満たされた大きな洞窟で構成されるようになりました
[NEW] 地獄(深い洞窟の下)を追加しました
[NEW] 新しい乗馬可能な馬 (14 種類の馬のバリエーション)
[NEW] サドルとオプションのサドルバッグを追加しました
[NEW] 新しいアイテム: ツールベルト。アイテムのホットバーで使用可能なスロットの数が増加します。
[NEW] 新商品:ウィードワッカー
[NEW] 新アイテム: 複数の剣
[NEW] ワールドを作成するときに、地形をどの程度平らにするか、または急勾配にするかを決定できるようになりました。
[NEW] 新しいワールドタイプ: スーパーフラットアイランド
[NEW] 新しい攻撃的な動物: クマ (4 種類)、シロクマ、ライオン (2 種類)、クモ、ヘビ
[NEW] 新しいパッシブ動物: ペンギン、ゾウ (2 種類)、サイ、シマウマ (2 種類)
[NEW]雄牛、ヤギ、雄羊、ヘラジカは、あなたが最初に攻撃した場合、あなたを攻撃するようになりました (サイとゾウにも適用されます)
[NEW] イノシシが常にプレイヤーを攻撃するようになりました
[NEW] 攻撃的な動物は、プレイヤーを攻撃する前に最初に「警告」アニメーションを再生します。
[NEW] プレイヤーが攻撃的な動物に検出されたときに心拍音が聞こえます
[NEW] コンソールコマンド経由でスポーンできるダミーの人間NPCを追加しました(「spawnnpc dummy」、オプションで「locked」パラメータ付き)
[NEW] 新しいクラフトステーション: 日焼けラック
[NEW] 動物から毛皮や皮を入手して、なめしラックで革に変えることができるようになりました
[NEW] インフレータブルボート (RIB) 用のオプションの作成可能なストレージを追加しました
[NEW] 2 つのドアを追加しました (Java バージョンの古い木製ドア)
[NEW] ギフトを追加しました (複数のバリエーションを含む)
[NEW] 安全なオブジェクト(アイテムを保管するため)を追加しました
[NEW] 小さなゴミ箱オブジェクトを追加しました
[NEW] 蓄音機オブジェクトを追加 (音楽ディスク 3 枚を含む)
[NEW] いくつかの動物の特別なバリエーションを追加しました
[NEW] 20 個の新しいサボテンを追加しました (古いサボテンも削除されました)
[NEW] いくつかの新しい木を追加しました (メスキート、アレッポの松など)
[NEW] いくつかの新しい小さな植物を追加しました
[NEW] 新しい音楽トラックを追加しました
[NEW] 中世の毛皮コート(衣服)を追加しました
[NEW] 新しいヘッドギア/アクセサリー アイテム (バニティ) を追加しました: ピルグリム ハット、フェルト ハット、ウィザード ハット、フェドーラ、カウボーイ ハット、レッドコート ハット、ブーニー、サファリ ハット、ソンブレロ、ウーリー、キャッピー、キャプテン ハット、シェフ ハット、フェズ、道化師 帽子, ジョッキーヘルメット, クラウン, シリンダー, ウシャンカ, アンクサムハット, クリスマスハット, ピッケルハウベ, クママスク, ヤギマスク, 豚マスク, テディマスク, バニーマスク, アビエーターグラス, サングラス, グルーチョマスク
[NEW] ダイビングゴーグルを追加(水中でのぼやけを除去します)
[NEW] 天候に応じて、オーロラ (オーロラ) が雪バイオームで見えるようになりました。
[NEW] 建築ラジアル メニュー (C) で、アクティブな建築要素のテクスチャの配置を変更できるようになりました。
[NEW] ラジアル メニュー (C) を構築すると、移動モードを変更できるようになりました (手動位置決めがアクティブな場合)。
[NEW] 新しい天候効果: ブリザード (激しい吹雪)
[NEW] リピーティングライフルには弾薬が必要になりました
[NEW] 草を刈ると、草の葉がインベントリに追加されるようになりました(草を植え直すため)
[NEW] 湿った地面を熊手で平らにすると、ミミズがランダムにスポーンするようになりました
[NEW] 個々のランプとトーチの影を無効にできるようになりました (F を押し続ける)
[NEW] 情報テキスト (画面左下隅) には、プレイヤーが現在見ている要素の名前 (植物名、動物名など) が常に表示されるようになりました。
[NEW] ボイスチャットを切り替えるためのオプションのキーを追加しました(キーを押すごとに)
[NEW] 禁止オブジェクトの許可を追加しました (マルチプレイヤーで家具などのオブジェクトをロックするため)
[NEW] 禁止されたクラフト許可を追加しました(マルチプレイヤーで特定のクラフトレシピをロックするため)
[NEW] 枝が地面にランダムに出現するようになりました (枝を拾って棒を入手できます)
[NEW] カスタム画像(ポスター)の最大解像度を変更する設定を追加
[NEW] ブループリント ファイルのソート モードを変更する設定を追加しました
[NEW] キャラクターのプレビューがインベントリ画面に表示されるようになりました
[NEW] 服をキャラクター上にドラッグして着用します (またはその逆)
[NEW] コントロール設定で自動実行設定が利用できるようになりました
[NEW] ワールドのバックアップをワールド メニューから復元できるようになりました (これを行うには、シングルプレイヤー メニューのワールド エントリを右クリックします)
[NEW] ワールド メニューでワールドを右クリックすると、シードをクリップボードにコピーするオプションが表示されるようになりました。
[NEW] メイン メニューで UID を右クリックすると、UID をクリップボードにコピーするオプションが表示されるようになりました。
[NEW] 現在アクティブな建物要素の 2 つの軸のサイズを交換するコマンド「swapsize」を追加しました。
[NEW] セクター/アイランド全体を削除/リセットするコマンド「deletesector」を追加しました (使用には注意してください!)
[NEW] セクターの気候領域を変更するコマンド「overrideregion」を追加しました (使用には注意してください!)
[NEW] 水中レンダリングを有効/無効にするコマンド「togglewater」を追加しました
[NEW] npcを凍結/凍結解除するコマンド「locknpc」と「unlocknpc」を追加しました
[NEW] 複数の建築要素を連続して配置するときにギャップ サイズを直接設定するコマンド「gap」を追加しました。
[NEW] 現在の構築要素の表面を編集するためのコマンド「surfacescale」および「surfaceoffset」を追加しました。
[NEW] 構築要素のアクティブなテクスチャの配置を変更するコマンド「texturealignment」を追加しました。
[NEW] 保存するコマンド「renderplayer」を追加

[NEW] 構築要素に編集フラグ「DisableOffset」を追加しました(ちらつきを防ぐためにオフセットを無効にします)
[Change] 動物の移動動作を更新しました
[Change] 一部の動物は、あなたが最初に攻撃すると攻撃するようになります (例: ヤギ、雄羊、ヘラジカなど)
[Change] イノシシが攻撃的になりました
[Change] ゲームはデフォルトで生成される山が少なくなりました (平らなエリアが増えました)。
[Change]  初めて標識を編集するとき、以前に使用した設定(フォント、サイズなど)が使用されるようになりました。
[Change]  スレッジハンマーを使用してオブジェクト/家具を解体して拾うこともできるようになりました
[Change]  要素を大ハンマーで分解するときに自動的に取得されるようになりました (設定ファイルで無効にすることができます)
[Change] クリエイティブ モード削除ツールは、要素を削除する前に確認ダイアログを表示するようになりました (ゲーム設定で無効にすることができます)。
[Change]  標識用のテキストエディターがわずかに改善されました(フォントサイズボタンを押し続ける、ツールチップとヘルプが追加されるなど)。
[Change] F5 クリエイティブ モードで大規模な地形編集中に植物が常に削除されるようになりました (植物の重力が有効な場合)
[Change]  弓またはライフルを装備している場合、右側に弾薬の残量が表示されるようになりました。
[Change] プレイヤーの健康状態がインベントリ(キャラクタープレビューフィールドの横)にも表示されるようになりました
[Change] チェストのインタラクション半径をわずかに増加
[Change]  地面からの落下検出を改善しました(プレイヤーはいかなる状況でも地面から落ちることはなくなりました)
[Change]  天候の雪のエフェクトをリワーク
[Change] ボートを運転する際、カメラの回転が運転方向に応じて更新されるようになりました (その他の設定で無効にすることができます)
[Change] クリエイティブモード(F6)で配置された植物から果物を収集すると、果物が再成長するようになりました。
[Change] ] 構築要素を配置するときのプレビュー要素が正しいサイズになるようになりました (大きな要素を配置するときに違いが表示されました)
[Change] 鉱石検出器のテキストを更新し、石炭も検出するようになりました
[Change] コンソール コマンド「sql」はクエリ/選択ステートメントをサポートするようになりました (結果はコンソールに出力されます)
[Change] ガラスドアの作成には最新のワークベンチが必要になりました
[Change] サバイバルモードで構造を保存するときにブループリントが消費されるようになりました
[Change] 骨が折れたり体力が低下したりした場合、クリエイティブモードで散発的なプレイヤーの痛みの音を無効にしました
[Change] ロープのクラフトレシピを変更(必要材料減少)
[Change]  ロープブロックと布ブロックのクラフトレシピを変更(必要材料減少)
[Change]  「手動位置決めモード」のステータス(アクティブ/非アクティブ)がHUDの左側にも表示されるようになりました(構築中のみ)
[Change]  空のブループリントをスタックできるようになりました
[Change] 背の高いサボテンに触れるとダメージを受けるようになりました
[Change] 急な崖での雪のレンダリングを改善しました
[Change] 大型懐中電灯とペンライトの光量を増加
[Change] ホットバーで選択されている項目(項目の周囲のカーソル)の視認性が向上しました。
[Change] クリエイティブモードで「ブロックのコピー」キー(マウスの中ボタン)を使用すると、ブロックの色が適切に考慮されるようになりました(設定ファイルで無効にすることができます)。
[Change] クラフトレシピを検索すると、ツールチップにそのレシピのカテゴリが表示されるようになりました。
[Change]  製作レシピを選択すると、該当する製作カテゴリーも強調表示されて選択されるようになりました。
[Change] 「commands」コンソール コマンドを使用すると、出力はシステム クリップボードにも保存されます (たとえば、テキスト ファイルに貼り付けるために使用します)。
[Change] ゲームは、ワールド変換を実行する前にワールドのバックアップを自動的に作成するようになりました。
[バグ修正] カラーピッカーに関するさまざまな問題を修正しました
[バグ修正] カスタム コンソール コマンド (下部のコントロール設定を参照) が正しく保存されない問題を修正しました。
[バグ修正] アイテムのアニメーションが時々壊れる問題を修正しました(現在装備しているアイテムと同じアイテムを装備した後など)
[バグ修正] 「インタラクション」と主/副アクションが同じキーにバインドされている場合の問題を修正しました
[バグ修正] 標識がガラス窓の後ろに正しくレンダリングされるようになりました。
[バグ修正] ゲーム内の権限の概要 (esc) でカスタム画像の権限が表示されない問題を修正しました。
[バグ修正] クリエイティブモードの植物選択メニュー(F6)でのスクロールの問題を修正しました。
[バグ修正] 材料が消費されなかった場合にレシピを作成するための間違った材料要件を修正しました(例:ジャック・オ・ランタンを作成するときのナイフ)
[バグ修正] チェストを閉じても、マルチプレイヤーで他のすべてのプレイヤーのチェスト UI が閉じなくなりました。
[バグ修正] 地形データを含む特定のブループリントをロードするときのクラッシュを修正しました
[バグ修正] いくつかの小さな翻訳の問題を修正しました
[バグ修正] ワールド原点から遠く離れている場合の体積雲の高度が低い問題を修正しました

 

 
 
Update 0.7: Biomes, Caves and much more!
Hi folks,

Finally, a new, massive update is available! It introduces new biomes, underground caves, ridable horses, aggressive animals, new items and much more!

First of all, the biggest change are the biomes: The game now has two new climate regions (dry and cold region), which consist of 14 new biomes, including deserts, savannahs, tundras, taigas etc.


Existing worlds will remain compatible! But if you experience any issues with your existing worlds, please let us know. The game also creates a backup of your world automatically, so even if something goes wrong during world conversion, the world can still be recovered.

To make sure the new regions are as varied as possible, this update introduces many new plants and trees as well as new animals.

Another new feature is that some animals will now attack you (bears, polar bears, wild boars, lions and snakes). Unlike the Java version, the game now indicates if an aggressive animal has detected you. To fight back, this update introduces many new swords (some of them cannot be crafted and can only be looted from chests).

Talking about loot: the arctic regions randomly contains a few frozen chests containing various items. More loot spots are planned for future updates.

Existing worlds will remain compatible! But if you experience any issues with your existing worlds, please let us know. The game also creates a backup of your world automatically, so even if something goes wrong during world conversion, the world can still be recovered.

To make sure the new regions are as varied as possible, this update introduces many new plants and trees as well as new animals.

Another new feature is that some animals will now attack you (bears, polar bears, wild boars, lions and snakes). Unlike the Java version, the game now indicates if an aggressive animal has detected you. To fight back, this update introduces many new swords (some of them cannot be crafted and can only be looted from chests).

Talking about loot: the arctic regions randomly contains a few frozen chests containing various items. More loot spots are planned for future updates.



Apart from caves and biomes, this update also adds ridable horses to the game! Horse movement is now more flexible compared to the Java version. In order to ride a horse, you just have to craft a saddle (optionally you can also attach some bags to it).

We've also done some improvements to the world generation: the game now generates bigger islands and less mountains. It should be easier now to find flat spots. If this isn't sufficient, the world creation dialog now has an additional slider to change the steepness of terrain. Furthermore, a new world type ("superflat islands") is available.

As mentioned above, there are various new items and objects in this update. One item worth mentioning is the toolbelt, which can be used to expand the available number of slots in your hotbar.

Of course there are also many new QoL changes and smaller features. There a few pieces of clothing available now, you can spawn a "dummy" human npc and there are new building options available (e.g. the ability to change texture alignment or to enable a local move mode).

To get an overview of all changes, please find the full changelog below.

The next update will now focus on a map as well as more npcs - stay tuned! :)


Changelog 0.7 (2024-02-02):
[New] New climate regions: cold and dry regions (including many new biomes, e.g. deserts, savannahs, tundras, taigas etc)
[New] Implement caves
[New] Deep elevations now consist of big caves filled with water
[New] Added hell (below deep caves)
[New] New ridable horses (14 different horse variants)
[New] Added saddle and optional saddle bags
[New] New item: toolbelt, which increases the number of available slots in your item hotbar
[New] New item: weed whacker
[New] New items: several swords
[New] When creating a world, you can now determine how flat or steep the terrain should be
[New] New world type: superflat islands
[New] New aggressive animals: bear (4 variants), polar bear, lion (2 variants), spider, snake
[New] New passive animals: penguin, elephant (2 variants), rhinoceros, zebra (2 variants)
[New] Bulls, goats, rams and mooses now attack you if you attack them first (also applies to rhino and elephant)
[New] Wild boars now always attack the player
[New] Aggressive animals play a "warning" animation first before attacking the player
[New] Heartbeat sound is audible when the player has been detected by an aggressive animal
[New] Added dummy human npc that can be spawned via console command ("spawnnpc dummy", optionally with "locked" parameter)
[New] New crafting station: tanning rack
[New] You can now get pelts and hides from animals and turn them into leather at the tanning rack
[New] Added optional craftable storage for inflatable boat (RIB)
[New] Added 2 doors (old wooden door from Java version)
[New] Added gift (including several variants)
[New] Added safe object (to store items)
[New] Added small trashcan object
[New] Added gramophone object (including 3 music discs)
[New] Added several special variants of some animals
[New] Added 20 new cacti (also removed the old ones)
[New] Added several new trees (mesquite, aleppo pines etc)
[New] Added several new smaller plants
[New] Added new music tracks
[New] Added medieval fur coat (clothing piece)
[New] Added new headgear/accessory items (vanity): pilgrim hat, felt hat, wizard hat, fedora, cowboy hat, redcoat hat, boonie, safari hat, sombrero, wooly, cappy, captain hat, chef hat, fez, jester hat, jockey helmet, crown, cylinder, ushanka, unclesam hat, xmas hat, pickelhaube, bear mask, goat mask, pig mask, teddy mask, bunny mask, aviator glasses, sunglasses, groucho mask
[New] Added diving goggles (which remove blurriness underwater)
[New] Northern lights (aurora borealis) are now visible in snow biomes, depending on weather
[New] Building radial menu (C) now enables you to change the texture alignment for the active construction element
[New] Building radial menu (C) now enables you to change the move mode (when manual positioning is active)
[New] New weather effect: blizzard (strong snowstorm)
[New] Repeating rifle now requires ammunition
[New] Cutting grass now adds grass blades to your inventory (to replant grass)
[New] Smoothing wet ground with a rake now randomly spawns earthworms
[New] You can now disable shadows for individual lamps and torches (hold F)
[New] Info text (lower left screen corner) now always shows the name of the element the player currently looks at (e.g. plant name, animal name etc)
[New] Added optional key to toggle voice chat (per key press)
[New] Added forbidden objects permission (to lock objects like furniture etc in multiplayer)
[New] Added forbidden crafting permission (to lock certain crafting recipes in multiplayer)
[New] Branches now spawn randomly on the ground (can be picked up to get sticks)
[New] Added setting to change the max resolution for custom images (posters)
[New] Added setting to change the sort mode for blueprint files
[New] Character preview is now visible in inventory screen
[New] Drag clothes on character to wear them (or vice-versa)
[New] Auto-Run setting is now available in controls setting
[New] World backups can now be restored from the world menu (to do that, rightclick on the world entry in singleplayer menu)
[New] Rightclick on world in world menu now gives an option to copy the seed to clipboard
[New] Rightclick on UID in main menu now gives an option to copy it to clipboard
[New] Added command "swapsize" to swap the size of two axes of your currently active building element
[New] Added command "deletesector" to delete/reset an entire sector/island (use with caution!)
[New] Added command "overrideregion" to change the climate region of a sector (use with caution!)
[New] Added command "togglewater" to enable/disable underwater rendering
[New] Added command "locknpc" and "unlocknpc" to freeze/unfreeze npcs
[New] Added command "gap" to set the gap size directly while placing multiple construction elements in a row
[New] Added commands "surfacescale" and "surfaceoffset" to edit the surface of the current construction element
[New] Added commands "texturealignment" to change the active texture alignment for construction elements
[New] Added command "renderplayer" to save a rendered image of the player model on the hard drive
[New] Added edit flag "DisableOffset" for construction elements (to disable offset to prevent flickering)
[Change] Updated moving behaviour of animals
[Change] Some animals will now attack if you attack them first (e.g. goat, ram, moose etc)
[Change] Wild boars are now aggressive
[Change] Game now generates less mountains by default (more flat areas)
[Change] When editing signs for the first time, the previously used settings (font, size etc) are now used
[Change] You can now also use the sledgehammer to dismantle and pick up objects/furniture
[Change] Elements are now picked up automatically when deconstructing them with a sledgehammer (can be disabled in config file)
[Change] Creative mode removal tools now show a confirmation dialog before removing any elements (can be disabled in game settings)
[Change] Slightly improved text editor for signs (hold font size buttons, added tooltips and help etc)
[Change] Plants are now always removed during large terrain edits in F5 creative mode (if plant gravity is enabled)
[Change] If a bow or rifle is equipped, the remaining amount of ammo is shown on the right side now
[Change] Player health is now also shown in inventory (next to character preview field)
[Change] Slighly increased interaction radius for chests
[Change] Improved falling-through-ground detection (player should now under no circumstances fall through the ground anymore)
[Change] Reworked weather snow effects
[Change] When driving a boat, the camera rotation is now updated depending on the driving direction (can be disabled in misc settings)
[Change] Collecting fruits from plants placed in creative mode (F6) will now cause the fruits to regrow
[Change] Preview element when placing construction elements now has the correct size (difference was visible when placing big elements)
[Change] Update ore detector text and it now also detects coal
[Change] Console command "sql" now supports queries/select-statements (result is printed to console)
[Change] Crafting glass doors now requires a modern workbench
[Change] Blueprints are now consumed when saving a structure in survival mode
[Change] Disabled sporadic player pain sounds in creative mode if bones are broken or health is low
[Change] Changed crafting recipe for rope (reduced required ingredients)
[Change] Changed crafting recipe for rope blocks and fabric blocks (reduced required ingredients)
[Change] "Manual positioning mode" status (active/inactive) is now also shown on the left side of the HUD (only while building)
[Change] You can now stack empty blueprints
[Change] Touching a tall cactus now inflicts damage
[Change] Improved snow rendering on steep cliffs
[Change] Increased light intensity of large flashlight and penlight
[Change] Improved visibility of selected item in hotbar (cursor around item)
[Change] When using the "Copy Block" key (middle mouse button) in creative mode, the block color is now properly taken into account (can be disabled in config file)
[Change] When searching a crafting recipe, a tooltip now shows the category of that recipe
[Change] Selecting a crafting recipe now also highlights and selects the according crafting category
[Change] When using the "commands" console command, the output is also stored in your system clipboard (use that to paste it into a text file, for example)
[Change] The game now automatically creates a backup of the world before performing a world conversion
[Bugfix] Fixed various issues with color picker
[Bugfix] Fixed custom console commands (see controls settings at the bottom) not being saved properly
[Bugfix] Fixed item animation sometimes being broken (e.g. after equipping an item which is identical to the currently equipped item)
[Bugfix] Fixed issues if "interaction" and primary/secondary action were bound to the same key
[Bugfix] Signs are now correctly rendered behind glass panes
[Bugfix] Fixed ingame permission overview (esc) not showing custom image permissions
[Bugfix] Fixed scroll issue in creative mode plant selection menu (F6)
[Bugfix] Fixed wrong ingredient requirement for crafting recipes if ingredient wasn't consumed (e.g knife when crafting a jack-o-lantern)
[Bugfix] Closing a chest no longer closes the chest UI for all other players in multiplayer
[Bugfix] Fixed a crash when loading certain blueprints containing terrain data
[Bugfix] Fixed some smaller translation issues
[Bugfix] Fixed low elevation of volumetric clouds when being far away from the world origin