SUMIKOの「ブロマガもまったりお送りしております?」

二日に一度ゲーム実況動画をあげています。ニコニコからはてなブログへ引っ越してきました。

【Rising World】アップデート 0.6:動物たち

アップデート 0.6: 動物

皆さん、こんにちは。

新しいアップデートが利用可能になり、ついに最初の動物が新しいバージョンに導入されました!


このアップデートでは、合計 29 種類の動物と、一部の動物のさまざまなバリエーション (合計 13 種類) が導入されています。 これには、動物のオスとメスだけでなく子供も含まれています。
動物はプレイヤーのいないチャンクで永続的にスポーンします。動物の個体数が少なくなりすぎると、新しい動物もリスポーンします。





ハサミを使用して羊から羊毛を、ナイフを使用して死んだ動物から肉を取得できるようになりました。 肉を食べられるようにするには、キャンプファイヤーで(串を使って)調理するか、乾燥ラックを使用して肉を乾燥させて保存します(肉を調理するより簡単ですが、これにはかなり時間がかかります).

動物とは別に、このアップデートでは新しいアイテムも導入されています。最新の採掘ドリルと鉱石探知機です。 どちらのアイテムもモダンなワークベンチで作成できます。 このアップデートで利用できる新しい演奏可能なピアノもあります。 新しいクリエイティブ モード編集ツール (F8) も追加しました。これは「編集」コンソール コマンドのように機能しますが、複数の要素を同時に変更できます。 現在、これは建築材料でのみサポートされていますが、家具やランプなどのオブジェクトでもこのツールを使用できるようにする予定です。

ちなみに、地形を設計図に保存できるようになりました。 そしてもちろん、このアップデートには他にもさまざまな変更とバグ修正が導入されています。以下の変更ログをご覧ください。

また、新しいプラグイン / Modding API の最初の実験的バージョンをリリースするためのいくつかの準備も完了しました。 詳細については、まもなく (おそらく 2 週間以内に) お知らせします。

次回の更新をお楽しみに! :)

 

[New] 動物: 豚、子豚、雌牛、雄牛、子牛、雌ヤギ、雄ヤギ、ヤギの子、雌羊、雄羊、子羊、鶏、ひよこ、野ウサギ、ミミズ、シカ、クワガタ、子鹿、赤鹿、イノシシ、野生の豚、野生の子豚

[New] さまざまな動物の 13 種類のバリエーション

[New] 新アイテム: マイニングドリル

[New] 新アイテム: 鉱石探知機

[New] 新アイテム: ステーキ/肉(生、調理済み、焼いたもの、乾燥したもの)

[New] 新アイテム: 羊毛

[New] 新しいオブジェクト: 焼き串(肉を調理するために使用)

[New] 新しいオブジェクト: 演奏可能なピアノ

[New 新しいオブジェクト: 雪だるま

[New] 乾燥ラックを使用して肉を乾燥できるようになりました

[New] 建築材料用のクリエイティブ モード編集ツール (F8) を追加 (単一編集と領域選択)

[New] 設計図に地形を保存できるようになりました

[New] 専用サーバー(マルチプレイヤー)の IPv6 サポートを追加

[New] 死んだプレイヤーのインベントリにアクセスして略奪できるようになりました

[New] 死体を識別または非表示にするオプションを追加(ラジアル メニュー)

[New] オブジェクト(家具など)と植物(要素ごとの重力を無効にするため)に「DisableGravity」属性(「属性の編集」コマンドを参照)を追加しました

[New] 古いまたは破損したグラフィックス ドライバーが原因で DirectX/グラフィックス エラーが発生した場合、メイン メニューに警告が表示されるようになりました

[New] 設計図メニューに設計図のサイズ/寸法も表示されるようになりました

[New] 草や木の風を有効/無効にする設定をグラフィック メニューに追加

[New] 2 つの新しい音楽トラックを追加

[New] 地形を非表示/表示するコンソール コマンド「toggleterrain」を追加

[New] マルチプレイヤー: プレイヤー リスト (i) に、プレイヤーを最後のスポーン ポイントにテレポートさせるオプションが追加されました

[New] API: 画面上の任意の UI 要素のパスを取得する「uidebugger」コンソール コマンドを追加

[変更] Unity バージョン 2022.1.23f1 に更新

[変更] アイテム ホットバー(マウス ホイールでアイテムを選択する場合)の応答性が向上しました

[変更] エリアが水浸しになると、火(たいまつ、キャンプファイヤーなど)が消えるようになりました

[変更] 松明やその他の小さなオブジェクトがインベントリにスタックできるようになりました

[変更] シングルプレイヤーの設定(飛行モード、スタミナ、落下ダメージなど)が P2P マルチプレイヤー セッション(「友達と遊ぶ」)にも適用されるようになりました

[変更] コンパスとライトのホットキーがコントロール設定に表示されるようになりました

[変更] ブロック形状をさかのぼって変更するには、プリミティブ ワークベンチで十分です。

[変更] 近くのクラフト ステーションの検出を改善しました(クラフト メニュー内)。

[変更] クラフト メニューのウィンドウでもカラー ピッカーを使用できるようになりました

[変更] ガラス素材のクラフト メニューで、より多くの形状を使用できるようになりました(例: 半円柱、円錐など)。 注: いつでも「item pnb」コマンドを使用して、ガラス マテリアルを含むすべての形状を取得できます。

[変更] ロード中にゲームが動かなくなった場合 (ビデオ メモリ不足エラーなどにより)、エラー メッセージが表示されるようになりました

[変更] コントロール設定の「回転」キー バインディングが機能するようになりました(コントローラーや手動配置モードで要素を回転させる場合に便利です)

[変更] テクスチャ選択 (インベントリ キー) が、クリエイティブ モードの地形エリア ツール (F5 -> 4) でも利用できるようになりました。

[バグ修正] コンソール コマンド「findbase」が正しく機能するようになりました

[バグ修正] 世界の原点から離れている場合の建設要素のテクスチャの問題を修正

[バグ修正] 世界の原点から遠く離れた場所に配置された場合の設計図の精度の問題を修正

[バグ修正] ガラスの前でのトーチの炎のレンダリングの問題を修正 (トーチを手に持っているとき)

[バグ修正] ガラス板の後ろに火が見えない問題を修正

[バグ修正] ミラー化された要素を編集するときに「サイズ変更の編集」コマンドが正しく機能しない問題を修正

[バグ修正] 要素が負のサイズの場合、サイズ コマンドが正しく機能しない問題を修正(フィードバックが必要)

[バグ修正] config.properties ファイルの「Game_Username」設定が Steam 以外のバージョンで機能しない問題を修正

[バグ修正] プレイヤーが建物や洞窟の中にいる場合、雨で喉の渇きが癒えなくなりました

[バグ修正] ランプまたは発光ブロックの色を変更しても明るさがリセットされなくなりました

[バグ修正] ボートでプレイヤーを倒すとクラッシュする問題を修正 (マルチプレイヤー)

[バグ修正] マルチプレイヤーでプレイヤーが見えなくなることがある問題を修正

[バグ修正] マルチプレイヤーでプレイヤーが正しくエリアに追加されない問題を修正

[バグ修正] スクリーンショットでプレイヤー モデルの髪の毛が正しく配置されていなかった問題を修正しました(フィードバックが必要です)

[バグ修正] ウィンドウ モードでプレイしているときにスクリーンショットの HUD が引き伸ばされる問題を修正(フィードバックが必要)

[バグ修正] スクリーンショットで解像度設定が機能しない問題を修正

[バグ修正] 2 つの設計図アイテムを交換する際のインベントリの間違ったアイコンを修正

[バグ修正] マルチプレイヤーで間違ったプレイヤーのネームタグを修正

 

 

 

 
 
Update 0.6: Animals
Hi folks,

A new update is now available which finally introduces the first animals to the new version!





In total, this update introduces 29 different animals as well as different variants for some animals (13 variants in total). This includes male and female animals for most animals as well as cubs.
Animals will spawn persistently in unmodified chunks - new animals will also respawn if the animal population becomes too small.







You can now get wool from sheeps by using shears and meat from dead animals by using a knife - currently there is only one type of meat available (as a placeholder), but more types of meat will be ready in the near future. To make the meat edible, you can either cook it on a campfire (by using a skewer), or use the drying rack to dry and preserve the meat (which is easier than cooking meat, but this also takes a lot longer).



Apart from animals, this update also introduces new items: A modern mining drill and an ore detector. Both items can be crafted at the modern workbench. There is also a new playable piano available with this update. We've also added a new creative mode edit tool (F8) - this acts like the "edit" console command, but you can modify multiple elements simultaneously. Right now this is only supported for constrution elements, but we will also make this tool available for objects like furniture or lamps.

It's now possible to store terrain in blueprints by the way. And of course this update introduces various other changes and bugfixes, please find the full changelog below.

We've now also finalized some preparations for releasing a first experimental version of the new Plugin / Modding API. We'll provide more information about that soon - probably within the next 2 weeks.

Stay tuned for the next update! :)


Changelog 0.6 (2023-03-01):
  • [New] Animals: pig, piglet, cow, bull, calf, goat, billy goat, goatling, sheep, ram, lamb, chicken, chick, hare, earthworm, deer, stag, deer calf, red deer, wild boar, wild sow, wild piglet
  • [New] 13 different variants for various animals
  • [New] New item: miningdrill
  • [New] New item: ore detector
  • [New] New item: steak/meat (raw, cooked, burned, dried)
  • [New] New item: wool
  • [New] New object: skewer (used to cook meat)
  • [New] New object: playable piano
  • [New] New object: snowman
  • [New] You can now use the drying rack to dry meat
  • [New] Added creative mode edit tools (F8) for construction elements (single edit and area selection)
  • [New] You can now also save terrain in blueprints
  • [New] Added IPv6 support for dedicated servers (multiplayer)
  • [New] You can now access and loot the inventory of dead players
  • [New] Added options to identify or hide dead bodies (radial menu)
  • [New] Added "DisableGravity" attribute (see "edit attribute" command) to objects (like furniture) and plants (to disable gravity per element)
  • [New] Main menu now shows a warning if there is a DirectX/graphics error caused by an outdated or broken graphics driver
  • [New] Blueprint menu now also shows the blueprint size / dimensions
  • [New] Added setting to graphics menu to enable/disable wind on grass and trees
  • [New] Added two new music tracks
  • [New] Added console command "toggleterrain" to hide/show the terrain
  • [New] Multiplayer: Player list (i) now has an option to teleport a player back to his last spawn point
  • [New] API: Added "uidebugger" console command to retrieve the path of any UI element on the screen
  • [Change] Updated to Unity version 2022.1.23f1
  • [Change] The item hotbar (when selecting an item with the mouse wheel) is more responsive now
  • [Change] Fire (torches, campfires etc) gets now extinguished when the area is flooded with water
  • [Change] Torches and other small objects are now stackable in inventory
  • [Change] Singleplayer settings (fly mode, stamina, fall damage etc) are now also applied in P2P multiplayer sessions ("Play with friends")
  • [Change] Hotkeys for compass and light are now exposed in controls settings
  • [Change] To change a block shape retroactively, a primitive workbench is now sufficient
  • [Change] Improved detection of nearby crafting stations (in crafting menu)
  • [Change] Color picker is now also available for windows in crafting menu
  • [Change] More shapes are now available in crafting menu for glass material (e.g. half cylinder, cone etc). NOTE: You can always use the "item pnb" command to get all shapes with glass material
  • [Change] If game gets stuck during load (e.g. due to out-of-video-memory error), you will now get an error message
  • [Change] "Rotate" key binding in controls settings now works (useful for controllers or to rotate elements in manual placement mode)
  • [Change] Texture selection (inventory key) is now also available for creative mode terrain area tool (F5 -> 4)
  • [Bugfix] Console command "findbase" now works properly
  • [Bugfix] Fixed texture issue on construction elements when you're far away from the world origin
  • [Bugfix] Fixed precision issues on blueprints when being placed far away from the world origin
  • [Bugfix] Fixed rendering issue of torch flame in front of glass (while holding torch in hands)
  • [Bugfix] Fixed fire not being visible behind glass panes
  • [Bugfix] Fixed "edit resize" command not working properly when editing mirrored elements
  • [Bugfix] Fixed size command not working properly if element had a negative size (need feedback)
  • [Bugfix] Fixed "Game_Username" setting in config.properties file not working in non-Steam versions
  • [Bugfix] Rain no longer quenches thirst if player is inside a building or cave
  • [Bugfix] Changing the color of a lamp or luminous block no longer resets the brightness
  • [Bugfix] Fixed crash when killing a player in a boat (in multiplayer)
  • [Bugfix] Fixed players being invisible sometimes in multiplayer
  • [Bugfix] Fixed players not being added to areas properly in multiplayer
  • [Bugfix] Fixed misplaced hairs from player models on screenshots (need feedback)
  • [Bugfix] Fixed stretched HUD on screenshots when playing in windowed mode (need feedback)
  • [Bugfix] Fixed resolution setting not working for screenshots
  • [Bugfix] Fixed wrong icon in inventory when exchanging two blueprint items
  • [Bugfix] Fixed wrong player nametags in multiplayer