SUMIKOの「ブロマガもまったりお送りしております?」

二日に一度ゲーム実況動画をあげています。ニコニコからはてなブログへ引っ越してきました。

【Rising World】クラフト、製錬、そしてたくさんの新アイテム

Update 0.4: Crafting, Smelting and lots of new Items
アップデート 0.4: クラフト、製錬、そしてたくさんの新アイテム

こんにちは皆さん、

新しいバージョンのクラフトアップデートが利用可能になりました!たくさんの新しいアイテムやオブジェクト、新しいクラフト機能、鉄鉱石とそれを精錬する機能、そして多くのバグ修正やその他の変更が導入されています!

クラフト:Javaバージョンとは少し動作が異なります。クラフトレシピを表示するためにワークベンチにアクセスする必要がなくなり、代わりにいつでもすべてのレシピにアクセスできます。アイテムを作成したい場合は、特定のワークベンチが近くにある必要があります。クラフトメニューを構造化しておくために、さまざまなカテゴリとサブカテゴリがあります。特定のレシピを検索できる検索バーもあります。

多くのレシピ(より正確には、必要な材料)はまだ仮であることに注意してください。この背後にある理由は、多くの基本的なクラフトリソースがまだ不足しているためです。将来的にはクラフトレシピを更新します。
現在、すべてのレシピにアクセスできることにも注意してください。将来のアップデートでは、モダンで高度なアイテムを作成するための追加要件を追加したいと考えています(その後、進行するにつれてロックが解除されます)。

 

Hi folks,

The crafting update for the new version is now available! It introduces loads of new items and objects, a new crafting functionality, iron ore and the ability to smelt it, as well as many bugfixes and other changes!

Crafting:
 It works a bit different compared to the Java version: You no longer have to access a workbench to see the crafting recipes, instead you can access all recipes at any time. If you want to craft an item, the particular workbench just needs to be in your proximity. To keep the crafting menu structured, there are various categories and sub-categories. There is also a search bar which allows you to search for a particular recipe.

Please note that many recipes - or more precisely, the required ingredients - are still placeholders: The reason behind this is that many basic crafting resources are still missing. We will update the crafting recipes in the future.
Please also keep in mind that you can currently access all recipes. In a future update we want to add additional requirements for crafting modern and advanced items (which will then be unlocked the further you progress).



 

鉱石の製錬:ここでは、鉄鉱石と原始的な製錬炉を導入しました。製錬は主にJavaバージョンのように機能します。鉱石を炉に入れ、炉に燃料を供給してから、鉱石が製錬されるまで待ちます。ただし、新しいバージョンでは、作業を楽にするためにいくつかの変更が導入されています。鉱石をすばやく配置するために、マウスを個々のスロット上に移動しながらマウスボタンを押したままにすることができます。鉱石が製錬されると、炉からすべてのインゴットを一度に取り出すために利用できる放射状のメニューがあります。

鉱石を製錬するときの別の詳細もあります。鉱石は、インゴットに変わる前に輝き始めます。そして、インゴットがまだ熱い(つまり、光っている)間は、炉から取り出すことはできません。これは、将来のアップデートで導入したい別の機能の準備です。

ちなみに、鉱石の精錬にかかる時間を調整できるようになりました。もちろん、これはシングルプレイヤーとマルチプレイヤーの両方で機能します。

アイテム:クラフトメニューが空になりすぎないようにするために、このアップデートでは多数の新しいアイテムが導入されています。多くのツールをJavaバージョンから新しいバージョンに移行し、それらのツールの詳細を最初から作成した新しいテクスチャを作成しました。これには、軸、ハンマー、熊手、くわ、鎌、鎌が含まれます。また、新しい鋼製の鎌と鋼製の鎌を追加しました(これらのツールは、以前はJavaバージョンでは使用できませんでした)。これらのツール(くわを除く)は完全に機能します。

また、新しい懐中電灯、ペンライト、食堂、水袋、いくつかの医療アイテム(包帯、副子、メッドキット)、コンパスなどのアイテムも追加しました。追加した特別なアイテムの1つは槍です。これは近接武器の両方を提供しますが、投げることもできます。

 

Ore smelting:
 We've introduced iron ore and a primitive smelting furnace for now. Smelting mostly works like in the Java version: You place ores in the furnace, fuel the furnace then wait until the ore is smelted. However, the new version introduces a few changes to make your life easier: To place ores quickly, you can keep your mouse button pressed while moving your mouse over the individual slots. Once the ores are smelted, there is a radial menu available to take all ingots at once from the furnace.

There is also another detail when smelting ores: Ores now begin to glow before they turn into ingots. And while ingots are still hot (i.e. glowing), they cannot be taken from furnaces. This is a preparation for another feature we want to introduce in a future update.

By the way: You can now adjust the time it takes to smelt ores. Of course this works in both singleplayer and multiplayer.

Items:
 In order to make sure that the crafting menu isn't too empty, this update introduces a bunch of new items. We've migrated many tools from the Java version to the new version - and created new textures with much higher detail for them from scratch. This covers the axes, sledgehammers, rakes, hoes, scythe and sickle. We've also added a new steel scythe and steel sickle (these tools weren't available in the Java version before). These tools (except the hoes) are fully functional.

We've also added new flashlights, a penlight, a canteen and waterskin, some medical items (bandage, splint and medkit), compasses and other items. One special item we've added is a spear: It serves both a melee weapon, but can also be thrown.





オブジェクト:テント、新しいワークベンチ、金床、その他のさまざまなオブジェクトなど、新しいオブジェクトも利用できます。 それに加えて、現在、いくつかのランプも利用可能です。 ランプに関する特別な機能の1つは、ライトの色(そのための新しいカラーピッカーを追加しました)と明るさを変更できることです。

ルミナスブロック(発光ブロック)も完全に機能するようになりました。他の構造要素と同様に、完全にサイズ変更可能です。 LEDストリップライトなどのネオンサインに使用します。通常のランプと同様に、色や明るさを変更したり、オンまたはオフにしたりできます(インタラクションキーを押したままにしてください)。 電気が実装されると、これらの要素を完全に制御できるようになります。

 

Objects:
 There are also new objects available, including tents, a new workbench, anvil and various other objects. In addition to that, there are now also a few lamps available. One special features regarding lamps is that you can change the light color (we've added a new color picker for that) and brightness.

Luminous blocks are now also fully functional: Just like any construction element, they are fully resizable. Use them for neon signs, as LED strip lights etc. Like regular lamps, you can change their color, brightness and turn them on or off (just hold your interaction key while looking at them). Once electricity is implemented, it will give you full control over these elements.



構築:このアップデートでは、非常に便利な新しい「元に戻す」コマンドが導入されています。 これを使用して、最後の破壊的なアクションを元に戻します。 デフォルトでは、最新の50のアクションを追跡します。


このアップデートでは、いくつかのバグ(特にマルチプレイヤーの権限に関する)も修正され、いくつかの便利な変更が導入されています。 たとえば、ドアは建設要素によってブロックされる可能性があります。 それに加えて、ペイントローラーの動作が大幅に高速化されました(以前のペイントローラーと同じように動作する新しいペイントブラシもあります)。 添付の完全な変更ログを見つけてください。

ブループリントを導入する次のアップデートにご期待ください。 その更新の多くの部分はすでに実装されているため、準備が整うまでの時間は大幅に短縮されます。 次のアップデート以降、世界の世代の完成に焦点を当てます。

 

Building:
 This update introduces a new "undo" command, which is quite handy. Use it to revert the last destructive actions. By default, it tracks the most recent 50 actions.


This update also fixes several bugs (especially regarding permissions in multiplayer) and introduces some useful changes. For instance, doors can be blocked by construction elements. In addition to that, the paint roller works much faster now (there is now also a new paint brush, which now behaves like the paint roller previously did). Please find the full changelog attached.

Stay tuned for the next update, which will introduce blueprints. Many parts of that update are already implemented, so it will take a lot less time until it's ready. After the next update, we will focus on finalizing the world generation.
 
 

変更ログ2021-01-12(0.4):

[NEW]多くの新しいアイテムを追加しました:

  • 木を切るための道具:斧と鋼の斧
  • ブロックを分解するためのツール:スレッジハンマーとスチールスレッジハンマー
  • 地面を滑らかにするためのツール:熊手と木製の熊手
  • 栽培用工具:鍬と鋼鍬(まだ使用できません)
  • 草刈り用工具:鎌、鋼製鎌、鎌、鋼製鎌
  • レセプタクル:食堂とウォータースキン
  • コンパス:古いバージョンと最新バージョン
  • 光源:トーチ、ペンライト、懐中電灯、スポットライト
  • 医療品:包帯、脚副子、medkit
  • 武器:原始的な槍(投げることもできます)
  • 原始的なアイテム:石の斧、石のナイフ
  • その他のアイテム:サッカーボール、ラバーダック、コンバットナイフ、ポーチ、さまざまなリソース

 

[NEW]鉱石製錬を追加:

  • 今のところ原始的な製錬炉を追加しました(さらに多くの炉が続くでしょう)
  • 製錬は主にJavaバージョンのように機能します
  • 製錬時間は設定でカスタマイズできます
  • 鉱石を配置している間、マウスボタンを押したままにすることができます(より速く配置)
  • 炉のラジアルメニューは、すべての製錬インゴットを一度に取り出すオプションを提供します
  • 鉱石はインゴットに変わる前に輝き始めます
  • インゴットは、高温のとき(つまり、光っているとき)は炉から取り出すことはできません。
  •  

[NEW]エンジンをバージョン2021.2に更新しました

[NEW]発光素材(ID 800)が完全に機能するようになりました

[NEW]新しいクラフトステーションを追加:モダンなワークベンチとアンビル

[NEW] 2つのテントを追加しました:1人用テントとモダンテント

[NEW]追加されたシェルター:原始的なシェルターと2つの天蓋

[NEW]その他のオブジェクトを追加:木製バレル、トラフ、古いベンチ、キャビネットクラウドバリア、肉乾燥機、マットレス

[NEW]追加されたライト:2つのバルクヘッドランプ、街灯と投光照明

[NEW]発光材料とランプの放射状メニューにアクセスして(インタラクションキーを押したまま)、光の色と明るさを変更できます

[NEW]最後の破壊的なアクションを元に戻すための「元に戻す」コマンドを追加しました(クリエイティブモードのみ)

[NEW]アクティブなモニターを選択するオプションを追加しました(複数のモニターが接続されている場合)

[NEW]座っている(椅子に座っている)または横になっている(ベッドにいる)アニメーションを追加しました

[NEW]プレーヤーのチャット名にサフィックスを追加するための「chatnamesuffix」権限(情報)を追加しました

[NEW]「usealllights」と「useallobjects」の権限を追加しました(一般)

[NEW]「item」コンソールコマンドを使用して下書き要素を取得するときに、カラーコードを追加できるようになりました(例:「itemblock#FF0000」)

[NEW]プレーングラスの地形テクスチャが利用可能になりました

[NEW]他のアイテムが入ったポーチをスポーンするためのコンソールコマンド「バッグ」を追加しました

[NEW]サーバーをシャットダウンするためのコンソールコマンド「shutdown」をマルチプレイヤーに追加しました

[NEW]すべての領域(すべての情報を含む)のリストを取得するためのコンソールコマンド「serverinfoareas」を追加しました

[NEW]ビルドサイズプリセットをロード/保存するためのコンソールコマンド「loadpreset」と「savepreset」を追加しました(ラジアルメニューと同様)

[NEW]ガラスの歪みと屈折を無効にするオプション(グラフィック設定)を追加しました

[NEW]プレビュー要素のグリッドの表示を切り替えるオプション(その他の設定)を追加しました

[NEW]地形にグリッドを常に表示するオプションを追加しました(構成の「Game_AlwaysShowTerrainGrid」を「true」に設定)

[NEW]マウスホイールのスクロール方向をコントロール設定で変更できるようになりました

[NEW]インベントリ内のアイテムをダブルクリック(またはShift +クリック)すると、そのアイテムはホットバーに移動し、その逆も同様です。

[NEW]コントロール設定に「ズームトグル」キーバインディングを追加

[NEW]ペイントローラーが装備されているときに[ワールド要素に適応]キーを押すと、ワールド要素の色がペイントローラーに適用されるようになりました。

[変更]多くの効果音を作り直しました

[変更]ブロックされたドアとチェストは開けられなくなりました(フィードバックが必要です)

[変更]プレーヤーの名前タグを権限(プレフィックスサフィックス、色)で変更できるようになりました

[変更]許可されていないエリアに入ると、フライモードとクリエイティブモードが無効になりました

[変更]高密度の構築要素を多数レンダリングするときのパフォーマンスが向上しました

[変更]シーンにたくさんのライトがある場合のパフォーマンスの点で小さな改善

[変更]ベンチに座ることができるようになりました

[変更]ペイントローラーが要素を即座にペイントするようになりました(新しいペイントブラシは以前のペイントローラーと同じように動作するようになりました)

[変更] 2:1以外のアスペクト比を使用しても、サーバーヘッダー画像が引き伸ばされなくなりました

[変更]クイックスロットが少し大きくなりました(サイズは設定で変更できます)

[変更](「編集」コマンドによる)下書き要素の色の変更がより高速に機能するようになりました(つまり、メッシュの更新にかかる時間が短縮されます)

[変更]マルチプレイヤーでのゲーム内時間同期の改善

[変更]ゲームウィンドウ(ウィンドウモードでプレイする場合)のサイズを変更できるようになりました)

[バグ修正]マルチプレイヤーサーバーでの間違ったゲーム内時間が修正されました

[バグ修正]サーバーに再接続した後、プレーヤーの権限グループが正しく機能しない問題を修正しました

[バグ修正]マルチプレイヤーでのデフォルトの新しいプレイヤー権限が正しく設定されていない問題を修正しました

[バグ修正]管理者のプレーヤーリストに管理者タグが表示されない問題を修正

[バグ修正]コーンとピラミッドのブロック形状の誤ったUVスケールを修正しました

[バグ修正]マルチプレイヤーで他のプレイヤーのアイテムアニメーションが正しくリセットされないことがある問題を修正

[バグ修正]マルチプレイヤーメニューとプレイヤーリストで欠落していたローカリゼーションを修正しました

[バグ修正] Macでjoしようとしたときのエラーを修正しました





Changelog 2021-01-12 (0.4):
  • [New] Added lots of new items:
    • Tools for cutting trees: axe and steel axe
    • Tools to deconstruct blocks: sledgehammer and steel sledgehammer
    • Tools to smooth the ground: rake and wooden rake
    • Tools for cultivation: hoe and steel hoe (not usable yet)
    • Tools for cutting grass: scythe, steel scythe, sickle and steel sickle
    • Receptacles: canteen and waterskin
    • Compasses: old and modern version
    • Light sources: torch, penlight, flashlight and spotlight
    • Medical items: bandage, leg splint and medkit
    • Weapon: primitive spear (which can also be thrown)
    • Primitive items: stone axe, stone knife
    • Other items: soccer ball, rubberduck, combat knife, pouch and various resources
  • [New] Added ore smelting:
    • Added primitive smelting furnace for now (more furnaces will follow)
    • Smelting mostly works like in the Java version
    • Smelting duration can be customized in the settings
    • Mouse button can be held while placing ores (faster placing)
    • Radial menu on furnace gives option to take all smelted ingots at once
    • Ores begin to glow before they turn into ingots
    • Ingots cannot be taken from furnaces while they're hot (i.e. while glowing)
  • [New] Updated engine to version 2021.2
  • [New] Luminous material (ID 800) is now fully functional
  • [New] Added new crafting stations: modern workbench and anvil
  • [New] Added two tents: one-person-tent and modern tent
  • [New] Added shelters: primitive shelter and two canopies
  • [New] Added other objects: woodenbarrels, trough, old bench, cabinet, crowdbarrier, meat dryer, mattress
  • [New] Added lights: two bulkhead lamps, street lamp and floodlight
  • [New] A radial menu can be accessed on luminous materials and lamps (hold interaction key) to change light color and brightness
  • [New] Added "undo" command to revert the last destructive actions (only in creative mode)
  • [New] Added option to select the active monitor (if more than one monitor is connected)
  • [New] Added animations for sitting (on chairs) or lying (on beds)
  • [New] Added "chatnamesuffix" permission (info), to add a suffix to the player chat name
  • [New] Added "usealllights" and "useallobjects" permissions (general)
  • [New] When using the "item" console command to get a construction element, you can now append a color code (e.g. "item block #FF0000")
  • [New] Plain grass terrain texture is now available
  • [New] Added console command "bag" to spawn a pouch containing other items
  • [New] Added console command "shutdown" in multiplayer to shut down the server
  • [New] Added console command "serverinfo areas" to get a list of all areas (including all info)
  • [New] Added console commands "loadpreset" and "savepreset" to load/save a build size preset (similar to radial menu)
  • [New] Added option (graphics settings) to disable glass distortion and refraction
  • [New] Added option (misc settings) to toggle grid visibility on the preview element
  • [New] Added option to always show the grid on terrain (set "Game_AlwaysShowTerrainGrid" in config to "true")
  • [New] Mouse wheel scroll direction can now be changed in controls settings
  • [New] Double-clicking an item in inventory (or shift+click) moves it to the hotbar and vice versa
  • [New] Added "zoom toggle" key binding to controls settings
  • [New] Pressing the "Adapt to World Element" key while the paint roller is equipped now applies the color of the world element to the paint roller
  • [Change] Reworked many sound effects
  • [Change] Blocked doors and chests can no longer be opened (need feedback)
  • [Change] Player nametags can now be modified through permissions (prefix, suffix, color)
  • [Change] Fly mode and creative mode are now disabled when entering an area where they are not permitted
  • [Change] Improved performance when rendering lots of dense construction elements
  • [Change] Small improvements in terms of performance when having lots of lights in the scene
  • [Change] It's now possible to sit on benches
  • [Change] Paint roller now instantly paints elements (while the new paint brush now behaves like the paint roller previously did)
  • [Change] Server header image no longer gets stretched when using different aspect ratio than 2:1
  • [Change] Quickslots are now slightly bigger (size can be changed in config)
  • [Change] Color changes on construction elements (via "edit" command) work faster now (i.e. take less time to update the mesh)
  • [Change] Improved ingame time sync in multiplayer
  • [Change] Game window (when playing in windowed mode) is now resizable)
  • [Bugfix] Fixed wrong ingame time on multiplayer servers
  • [Bugfix] Fixed player permission group not working properly after reconnecting to a server
  • [Bugfix] Fixed default new player permission in multiplayer not being set correctly
  • [Bugfix] Fixed admin tag not being shown in player list for admins
  • [Bugfix] Fixed wrong UV scale on cone and pyramid block shapes
  • [Bugfix] Fixed item animations of other players sometimes not being properly reset in multiplayer
  • [Bugfix] Fixed missing localization in multiplayer menu and player list
  • [Bugfix] Fixed error on Mac when trying to join a multiplayer server
  • [Bugfix] Fixed issues regarding LAN mode on Mac
  • [Bugfix] Fixed UI issues while scrolling
  • [Bugfix] Alt key no longer gets stuck when tabbing to the desktop
  • [Bugfix] Fixed wrong message when using the "edit texture" console command
  • [Bugfix] Fixed construction elements as item having wrong texture
  • [Bugfix] Fixed issues with removing large scaled objects