SUMIKOの「ブロマガもまったりお送りしております?」

二日に一度ゲーム実況動画をあげています。ニコニコからはてなブログへ引っ越してきました。

【Rising World】ブループリントとチェスト

Update 0.4.5: Blueprints and chests

アップデート0.4.5:ブループリントとチェスト
 
こんにちは皆さん
 
ブループリントの更新が利用可能になりました!これは、新しいバージョンのRisingWorldでブループリントを作成して配置できるようになったことを意味します。このアップデートでは、46の新しい建築材料、12の異なる窓枠、およびさまざまな新しいオブジェクトも導入されています。
 
それに加えて、チェストは完全に機能するようになりました。つまり、チェストにアイテムを保管できるようになります。
 
ブループリントは自由に配置および回転でき、グリッド(G)に位置合わせすることもできます。 Javaバージョンの古いブループリントは互換性があります。これらは新しいバージョンでロードできますが、ゲームはこれらのブループリントを変換するため、Javaバージョンで同じファイルを使用できなくなることに注意してください。
 
ブループリントは、特定のワークベンチ(ブループリントテーブル)で管理されます。これは、すべてのブループリントと対応するフォルダー構造の概要を提供し、それに加えて、ブループリントを他のサブフォルダーに移動したり、名前を変更したりできます。また、検索機能も備えています。新しいブループリントは実行時に追加でき、いつでも削除できます。
 
このアップデートでは、ブループリントのエクスポート機能も提供されます。これにより、ブループリントを.objファイルにエクスポートできるため、外部のモデルエディター(Blenderなど)にブループリントをロードできます。ただし、これはまだ実験的な機能です。
 
Hi folks,
 
the blueprint update is now available! This means that it's now possible to create and place blueprints in the new version of Rising World. This update also introduces 46 new building materials, 12 different window frames as well as various new objects.
 
In addition to that, chests are now fully working, which means you can finally store items in them.
 
Blueprints can be freely placed and rotated, and they can also be aligned to the grid (G). Old blueprints from the Java version are compatible, i.e. they can be loaded in the new version - but please keep in mind that the game will convert these blueprints, meaning you won't be able to use the same files in the Java version anymore.
 
Blueprints are managed at a specific workbench: the blueprint table. It provides a good overview of all blueprints as well as the corresponding folder structure, and in addition to it, you can move blueprints to other subfolders or rename them. It also provides a search function. New blueprints can be added during runtime, and you can also delete them at any time.
 
This update also provides an export feature for blueprints, which allows you to export them to .obj files, so you can load them in an external model editor (like Blender). This is, however, still an experimental feature.


もちろん、このアップデートでは、多くの変更、改善、バグ修正も導入されています。 草は現在、建設要素によって正しく遮られ、反射は建物内でより適切に機能し、その他のさまざまな問題が解決されています。

 

私たちの主な焦点は、今すぐ世界を更新することです。これには、適切な世界の世代(毎回デモの世界をプレイする必要はありません)、より多くの植物や樹木、新しい地形の素材、そして最初のバージョンの水が含まれます。 これは非常に大規模な更新になるため、特にWindows 7でゲームを実行できないUnityのバグがまだあることを考慮して、いくつかの更新に分割する可能性があります-Unityはすでにこのバグを確認しており、おそらくいくつかの更新が必要になりますこの問題を修正するために数週間かかるため、タイムリーにアップデートをリリースできます。

 

Of course this update also introduces a bunch of changes, improvements and bugfixes. Grass is now correctly occluded by construction elements, reflections work better inside buildings, and various other issues have been sorted out.


Our main focus will be the world update now: This includes a proper world generation (so you don't have to play the demo world every time), a lot more plants and trees, new terrain materials and also a first version of water. This will be a very extensive update, so maybe we will split it into several updates, especially considering that there is still a Unity bug which prevents the game from running on Windows 7 - Unity already confirmed this bug and it will probably take them a few weeks to fix this issue, so we can release an update in a timely manner.

 

変更ログ2022-01-31(0.4.5):

[新規]ブループリント

  ブループリントを作成するための個別の作成ステーションを追加しました

  ブループリントを参照、検索、整理するためのメニューを追加

  Javaバージョンのブループリントとの互換性(構築要素とブロックのみ)

  ブループリントはサイズ変更可能です(現時点では比例してのみ)

  ブループリントは、配置中に完全に移動および回転できます

  ブループリントを配置する際のグリッドのサポート

  配置されたブループリントを元に戻すオプションを元に戻す

  実行時に新しいブループリントをブループリントフォルダーに追加できます

  マルチプレイヤーサーバーは、ブループリントの作成をプレイヤー自身の建物のみに制限できます

  ブループリントは.obj形式にエクスポートできます

 

[新規]チェストが完全に機能するようになりました

[新規] 46の新しい建築材料(テクスチャ)を追加しました。それらの多くはJavaバージョンの材料に基づいています。

[新規] 12種類のウィンドウフレームを追加しました

[新規] シューティングターゲットを追加(ターゲット練習用)

[新規]アイテムの廃棄に使用できる2つのゴミ箱オブジェクトを追加しました

[新規]アイテムが入っているチェストを破壊すると、これらのアイテムが世界に出現します

[新規]シリンダー、中空シリンダー、およびピラーに(構築モードで)追加の​​ピボットを追加しました

[新規]新バージョンに関する注意事項がメインメニューに表示されるようになりました

[新規]フォグを一時的に無効にする「fog」コマンドを追加しました(テスト目的で)

[新規]新しいチェストの許可:useallchests(「一般」カテゴリ内)。これは、プレイヤーが他のプレイヤーのチェストにアクセスできるかどうかを決定します。

[新規]新しいブループリントのアクセス許可:place、placelimitsession、maxsize、maxelements、create、createown(すべて「ブループリント」カテゴリにあります)

[変更]デフォルトおよび晴天時の地平線の霧の強度を低減

[変更] 2つの同一の構造要素を同じ場所に配置することはできなくなりました

[変更]インベントリ内のブロックに色がある場合、アイテムのツールチップに表示されるようになりました(マウスカーソルをアイテムの上に移動した場合)

[変更]コンソールコマンド履歴が同一のエントリを無視するようになりました

[変更]最大光制限(グラフィック設定)を100に増やしました

[変更]白漆喰素材の輝度低下

[変更]大理石の床のちらつきを減らすために画面スペースの反射を改善しました

[変更]「setp」、「setl」、「setr」コマンドによるビルド中の精度の変更が永続的に保存されるようになりました

[変更]ウォールトーチのピボットを追加

[変更]クリエイティブモード削除ツールの最大許容サイズを拡大

[変更]遠くのビルドを表示したままにするオプションがグラフィック設定に公開されるようになりました

[変更]クリエイティブ削除ツールでの領域サイズの調整がはるかに高速になりました

[変更]グリッドの強度の低下(構築中)

[バグ修正]草が建設要素によって適切に遮られるようになりました

[バグ修正]伐採された木は、1回のヒットで細かく切ることができなくなりました

[バグ修正]クリエイティブ削除ツールに関する許可の問題を修正しました(ユーザーが許可なしに物を破壊できるようになりました)

[バグ修正]明らかな理由もなく倒れることがある木を修正

[バグ修正]特定のオブジェクトがペイントされたときのクラッシュを修正しました

[バグ修正]建設要素の表面の間違った影を修正しました

[バグ修正]いくつかの欠落した音を修正しました

[バグ修正] noclipコマンド(flymode)の問題を修正しました

[バグ修正]チャットで欠落していた絵文字を修正しました(マルチプレイヤー

[バグ修正]プレイヤーリストのマイナーな視覚的問題を修正しました(マルチプレイヤー

[バグ修正]クリエイティブモードの地形平坦化ツールの可視性を修正しました(F5->戻る)

[バグ修正]パスワードダイアログで欠落していたテキストを修正しました

[バグ修正]無効なテクスチャが割り当てられた場合に欠落していた構築要素を修正しました

[バグ修正]プレイヤーが参加する特定の状況でサーバーが複数のプレイヤーインスタンスを作成する問題を修正しました

[バグ修正]インベントリ内のアイテムを右クリックしたときの間違ったコンテキストメニューの位置を修正しました

[バグ修正]画面の端に近い場合の間違ったツールチップの位置を修正しました

 

Changelog 2022-01-31 (0.4.5):

  • [New] Blueprints
  • Added separate crafting station to craft blueprints
  • Added menu to browse, search and organize blueprints
  • Compatibility with blueprints from the Java version (only construction elements and blocks)
  • Blueprints are resizable (only proportionally for now)
  • Blueprint can be fully moved and rotated while placing
  • Support for grid when placing blueprints
  • Undo option to revert placed blueprints
  • New blueprints can be added to the blueprint folder during runtime
  • Multiplayer servers can restrict blueprint creation to player's own buildings only
  • Blueprints can be exported to .obj format
  •  
  • [New] Chests are now fully working
  • [New] Added 46 new construction materials (textures), many of them are based on materials from the Java version
  • [New] Added 12 different window frames
  • [New] Added a shooting target (for target practice)
  • [New] Added two trashcan objects which can be used to dispose items
  • [New] When destroying a chest containing items, these items will spawn in the world
  • [New] Added additional pivots (in building mode) to cylinder, hollow cylinder and pillar
  • [New] Note about new version is now shown in main menu
  • [New] Added "fog" command to temporarily disable fog (for testing purposes)
  • [New] New chest permission: useallchests (in "general" category), which determines if players are allowed to access chests of other players
  • [New] New blueprint permissions: place, placelimitsession, maxsize, maxelements, create, createown (all in "blueprint" category)
  • [Change] Reduced horizon fog intensity during default and sunny weather
  • [Change] It's no longer possible to place two identical construction elements at the same spot
  • [Change] If blocks in inventory have a color, it is now displayed in the item tooltip (when moving the mouse cursor over the item)
  • [Change] Console command history now ignores identical entries
  • [Change] Increased max light limit (in graphics settings) to 100
  • [Change] Reduced brightness of white plaster material
  • [Change] Improved screen space reflections to reduce flickering on marble floors
  • [Change] Precision changes while building via "setp", "setl" or "setr" commands are now saved persistently
  • [Change] Added pivot for walltorch
  • [Change] Increased max allowed size for creative mode removal tool
  • [Change] Option if distant buildigs should stay visible is now exposed to the graphics settings
  • [Change] Adjusting area size in creative removal tool works much faster now
  • [Change] Reduced intensity of grid (while building)
  • [Bugfix] Grass now gets properly occluded by construction elements
  • [Bugfix] Felled trees can no longer be cut into pieces with a single hit
  • [Bugfix] Fixed permission issues regarding creative removal tools (which allowed users to destroy things without permission)
  • [Bugfix] Fixed trees sometimes falling over for no apparent reason
  • [Bugfix] Fixed crash when certain objects were painted
  • [Bugfix] Fixed wrong shadows on construction element surfaces
  • [Bugfix] Fixed some missing sounds
  • [Bugfix] Fixed issues with noclip command (flymode)
  • [Bugfix] Fixed missing emojis in chat (multiplayer)
  • [Bugfix] Fixed minor visual issue in player list (multiplayer)
  • [Bugfix] Fixed visibility of creative mode terrain flatten tool (F5 -> Return)
  • [Bugfix] Fixed missing text in password dialogs
  • [Bugfix] Fixed missing construction elements if an invalid texture was assigned to them
  • [Bugfix] Fixed issue which caused a server to create multiple player instances in certain situations when a player joins
  • [Bugfix] Fixed wrong context menu position when rightclicking on items in inventory
  • [Bugfix] Fixed wrong tooltip position if it was close to the screen edge