SUMIKOの「ブロマガもまったりお送りしております?」

二日に一度ゲーム実況動画をあげています。ニコニコからはてなブログへ引っ越してきました。

【Rising World】初めてのプレイ可能なバージョンが利用可能に!

 

親愛なる皆様! 新しいバージョンの最初のプレイ可能なデモがついに利用可能になったことをお知らせします! Steamで個別のベータブランチとして利用できます。これを選択した場合でも、現在のJavaバージョンが保持され、新しいバージョンが個別のサブフォルダーにダウンロードされます。 この最初のデモは、将来のアップデートの基盤として機能し、もう少し具体化されると、Javaバージョンに置き換わります(ただし、もちろん、どの段階でもJavaバージョンを再生できます)。

また、デモ用の新しいアンケートを用意しました。フィードバックをお待ちしております:

https://forms.gle/7Tf95343NQtgSUou8


Dear Community! We're pleased to announce that the first playable demo of the new version is finally available! It is available as a separate Beta branch on Steam - if you select it, you will still keep the current Java version and the new version will be downloaded into a separate subfolder. This first demo will serve as foundation for future update, and once it's a bit more fleshed out, it will replace the Java version (but of course you will still be able to play the Java version at any stage).

We've also prepared a new survey for the demo and would appreciate your feedback: https://forms.gle/7Tf95343NQtgSUou8



デモを入手するには、SteamライブラリでRising Worldを右クリックし、[プロパティ]-> [ベータ版]-> [New Version Preview]を選択して、ダウンロードの準備ができるまで待ちます。 ゲームを起動すると、ダイアログが表示されます。[New Version]を選択して、新しいバージョンのRisingWorldを起動します。

注:ゲームは常にライブラリから起動します。「ダウンロード」セクションから直接起動しないでください。これにより、常にデフォルトのJavaバージョンが起動されます。

In order to get the demo, just rightclick on Rising World in your Steam library -> Properties -> Betas -> select "New Version Preview" and wait until the download is ready. When launching the game, a dialog shows up: Select "New Version" to launch the new version of Rising World.

NOTE: Always launch the game from your library, do not launch it right from the "Downloads" section because this always launches the default Java version.



ただし、このバージョンについて知っておく必要のある重要なことがいくつかあります。

However, there are a few important things you need to know about this version:

機能とコンテンツ


このバージョンはかなり制限されており、いくつかの機能と本格的なゲームプレイコンテンツが不足しています。 それはむしろ「技術デモ」として機能し、新しいバージョンの最初の印象を与えることを目的としています。 また、このバージョンでは一部の機能を無効にしました。たとえば、世界のごく一部しか生成されておらず、多くの植物や森林が失われています。

ここに、デモバージョンのいくつかの機能の大まかな概要があります:https://forum.rising-world.net/thread/11064/

Features and Content
This version is quite limited and it lacks several features and any serious gameplay content. It rather serves as "tech demo" and is meant to give you a very first impression of the new version. We've also disabled some features in this version - for instance, only a small part of the world is generated and many plants and forests are missing.

Here you find a rough overview of some of the features of the demo version: https://forum.rising-world.net/thread/11064/
 

パフォーマンス

Unityの新しいスクリプト可能なレンダリングパイプライン、より具体的には、Javaバージョンと比較してはるかに高いベースオーバーヘッドがかなり高いHDRPを使用しています。その見返りとして、特に世界が多くの建物で構成されている場合は、はるかに優れたスケーラビリティを実現できます。これは、マシンが少なくともゲームの最小要件(ストアページに記載されている)を満たしていることが非常に重要であることを意味します。ただし、パフォーマンスの問題が発生した場合は、お知らせください。間違いなく改善の余地があります

Performance

We're using Unity new scriptable render pipeline, more specifically the HDRP which has a rather high base overhead - much higher compared to the Java version. In return we're able to achieve much better scalability, especially if the world consists of lot of buildings. This means it's extremely important that your machine meets at least the minimum requirements of the game (which are stated on the store page). However, if you experience performance issues, please let us know! There is definitely room for improvements


表示距離

ビュー距離に関する重要な注意事項:基本的に、新しいバージョンでは、Javaバージョンと比較してはるかに長いビュー距離を実現できます。一方では、チャンクは2倍のサイズになりました。一方、新しいバージョンでは、値の扱いが少し異なります。たとえば、20チャンクのビュー距離は、Javaバージョンのプレーヤーの周囲の20x20チャンクを参照していましたが、この値は、各方向の20チャンクを参照するようになりました(実質的には40x40チャンクになります)。言い換えると、新しいバージョンでのビュー距離50は、Javaバージョンでのビュー距離200に相当します。

View distance

One important note about the view distance: Basically the new version is able to achieve much larger view distances compared to the Java version. On the one hand, chunks are now twice the size. On the other hand, values are treated a bit different in the new version; while a view distance of 20 chunks, for example, referred to 20x20 chunks around the player in the Java version, this value now refers to 20 chunks in each direction (effectively being 40x40 chunks now). In other words: A view distance of 50 in the new version would be equivalent of a view distance of 200 in the Java version

天気

コンソールコマンドで設定できる気象効果がいくつかあります。 Javaバージョンと同様に、コンソールに「weather <name>」と入力します(最後に「1」を付けると、天気はすぐに変わります)。 Javaバージョンの天候の影響に加えて、降雪が利用可能になりました(これは時間の経過とともに雪の中で世界をカバーします)。これらのエフェクトの名前は「snow」と「heavysnow」です。

Weather

There are a few weather effects available which can be set via console command. Just like in the Java version, type "weather <name>" into console (if you put a "1" at the end, the weather changes instantly). In addition to the weather effects of the Java version, there is now snowfall available (which covers the world in snow over time). The names for these effects are "snow" and "heavysnow"

 

Linux

残念ながら、Unityには制御できないバグがいくつかあります。それらはUnityに報告されました。たとえば、現在、ゲームを再起動せずにLinuxで解像度を変更することはできません(MacWindowsはこの問題の影響を受けません)。他にもいくつか問題がありますが、バグを見つけた場合は、遠慮なくご連絡ください。

There are unfortunately a few bugs in Unity which are out of our control. They were reported to Unity. For instance, it's currently not possible to change the resolution on Linux without restarting the game (Mac and Windows are not affected by this issue). There are a few other issues as well, but if you find any bugs, please don't hesitate to contact us

 

マルチプレイヤー

残念ながら、マルチプレイヤー部分はまだ完全には準備ができていませんが、マルチプレイヤーを念頭に置いてコードを作成したので、基本的にほぼ準備ができています。今後の建物の更新の直後に、動作するマルチプレイヤーをリリースすることが私たちの意図です


Multiplayer

Unfortunately the multiplayer part isn't fully ready yet, but we already wrote the code with multiplayer in mind - so it's basically almost ready. It's our intention to release a working multiplayer shortly after the upcoming building update

 

プラグインAPI

残念ながら、プラグインAPIも準備ができていません。これは、デモではまだ機能しないことを意味します。まだやるべきことがいくつかありますが、新しいAPIに関する詳細情報を含む新しいセクションをフォーラムに設定しました:
https://forum.rising-world.net/thread/11062/

Plugin API

Unfortunately the plugin API isn't ready either - this means it doesn't work in the demo yet. There is still some work to do, but we've set up a new section in our forum which contains more information about the new API: https://forum.rising-world.net/thread/11062/

 

これから

明らかに、デモは準備が整うまでにはるかに長い時間がかかりました-予想よりもはるかに長い時間でした。申し訳ありませんが、今しばらくお待ちいただきますようお願いいたします。幸いなことに、多くのコアメカニズムが実装されているか、ほぼ準備ができているため(これは最も時間のかかる部分でした)、コンテンツをより迅速に追加できる状態にすぐに入ることができるはずです。

Future

Obviously the demo took a lot longer until it was ready - much longer than expected. We're so sorry about that, but we also appreciate your patience! Good news is that many core mechanics are now implemeted or almost ready (and this was the most time consuming part), so we should soon be able to get into a state where content can be added more quickly

 

フィードバック

デモをお楽しみください。それはまだ非常に限られており、完全なゲームとは見なされませんが、それはすでにライジングワールドが近い将来どのようになるかについての良いアイデアをあなたに与えるはずです。皆様からのフィードバックをお待ちしております。新しいバージョンについてのご意見をお聞かせください。上記のように、私たちはその目的のために調査を準備しました:https://forms.gle/7Tf95343NQtgSUou8

Feedback
We really hope you enjoy the demo! Even though it's still very limited and cannot be considered a full game, it should already give you a good idea of what Rising World will look like in the near future. We are looking forward to your feedback, please let us know what you think about the new version! As mentioned above, we've prepared a survey for that purpose: https://forms.gle/7Tf95343NQtgSUou8