ステータスの更新:アイテムと天候、および事前アンケート
Status Update: Items, Weather and a Survey
こんにちは! 新しいステータスアップデートの時間ですが、まずライジングワールドと次期バージョンに関するフィードバックをお願いします。 簡単なアンケートを用意しましたので、フィードバックをいただければすばらしいと思います。これにより、最も望ましい機能に集中できるようになります。 事前アンケートはこちら:https://forms.gle/MdifGvidirQ3FRQL7
Hi folks! It's time for a new status update, but first we want to ask you for some feedback about Rising World and the upcoming version. We've set up a small survey and it would be awesome if you can give us some feedback - this will help us to focus on the features that are most desired. You can find the survey here: https://forms.gle/MdifGvidirQ3FRQL7
しかし、ここで最新情報について話しましょう:先週、地形の変更(つまり、穴を掘る機能)に取り組み、いくつかの最初のアイテム(適切なアイテムと在庫の取り扱いを含む)を追加し、いくつかの気象効果を実装しました。
But now let's talk about the status update: The last weeks we've been working on terrain modifications (i.e. the ability to dig holes), added some first items (including proper item and inventory handling) and also implemented a few weather effects.
Javaバージョンと比較して、これらの領域でいくつかのエキサイティングな改善が見られます。 アイテムと言えば:現在、ツールや武器などのアイテムを世界中に永続的に配置する機能に取り組んでいます。 これは、ツルハシをどこにでも置くことができ、デスポーンしないことを意味します。 もちろん、アイテムをチェストに保管することもできますが、道具をテーブルの上に置いたり、棚に置いたりできることは、没入感に大きく貢献します。
Compared to the Java version, we will see some exciting improvements in these areas. Speaking of items: We're currently working on the ability to place items (like tools and weapons) persistently in the world. This means you can place your pickaxe anywhere and it won't despawn. Of course you can still store your stuff in chests, but being able to place your tools on a table or put them on a shelf greatly contributes to immersion.
また、すべてのオブジェクト(家具、ドアなど)のリワークも行っています。 やるべきことはまだたくさんありますが、新しいオブジェクトは古いオブジェクトよりも格段によく見えます。 これは、新しいトーチとトーチマウントの初期のイメージです。
We're also reworking all objects (like furniture, doors etc). There is still a lot of work to do, but the new objects look so much better than the old ones. Here is an early image of the new torch and torch mount:
気象効果に関して言えば、雪は別の気象効果になります。 これは、少なくともコマンドを介して、温帯バイオームでも雪を有効にできることを意味します。 私たちは時々自然に降雪することを考えています(雪であなたの世界をカバーします)、この機能は長期的には実際の季節に変わる可能性があります。 そのことについてご意見をお聞かせください。
When it comes to weather effects, snow will now be a separate weather effect. This means you can enable snow even in temperate biomes, at least via command. We're thinking about having snowfall to occur naturally from time to time (covering your world in snow), this feature could then turn into actual seasons in the long run. Please let us know what you're thinking about that.
最後に重要なこととして、私たちは新しい、より強力なRCONツールの準備を行い、Javaの以前の実装と同様に、マルチプレイヤーの権限も統合しました。 主な違いは、YAMLではなくJSONを使用していることですが、新しいRCONツールには権限エディターが備わっているため、権限ファイルを手動で編集する必要はありません。
Last but not least we did some preparation for a new, much more powerful RCON tool and we've also integrated permissions for multiplayer, similar to our old implementation in Java. Main difference is that we're using JSON now instead of YAML, however, the new RCON tool will feature a permission editor so you don't have to edit permission files manually anymore.
いつものように、Trelloで私たちの開発をフォローできます:https://trello.com/b/t5Leypcj/rising-world-development
As always, you can follow our development on Trello: https://trello.com/b/t5Leypcj/rising-world-development
しばらくお待ちください。さらに重要なことに、健康を維持してください。
Stay tuned, and more importantly, stay healthy!