最新情報:テレインシェーダー(地形の陰影)
Status Update: Terrain shaders
やあみんな! 私たちは、最近の進捗状況を少し更新したいと思います。
Hey folks! We want to give you a small status update of our recent progress.
先週、私たちは主にテクスチャと適切な地形シェーダーに取り組んできました。 Javaバージョンのゲームとは異なり、物理ベースのレンダリングを使用しています。これは、基本的にマテリアルをレンダリングするためのより現実的なアプローチです。
The last weeks we've been mainly working on textures and proper terrain shaders. Unlike the Java version of the game, we're using physically-based rendering, which is basically a more realistic approach to render materials.
マテリアルは単一のテクスチャで構成されなくなりました。代わりに、ゲームでマテリアルを正確にレンダリングできるさまざまなマップがあります(表面構造、光沢など)。
Materials no longer consist of a single texture, instead there are various maps which allow the game to render the material accurately (including surface structure, glossiness etc).
テレインシェーダー、具体的には複数のマテリアル(砂、土、砂利など)間の移行に関しては、マテリアルを単にブレンドするのではなく、特定のマテリアルの「高さ」を考慮に入れています。 その結果、マテリアル間の遷移がより現実的になりました(基本的なブレンドと比較して)
When it comes to the terrain shaders, or more specifically, to the transition between multiple materials (e.g. sand, dirt, gravel etc), we're now taking the "height" of the particular material into account instead of just blending the materials. As a result, transitions between materials are more realistic now (compared to basic blending)
We've also been tweaking the terrain generation and started working on new vegetation. This is something we want to get ready before we can release a first playable demo of the new version. We know things take quite long, but we're sure you'll like it once it's ready :) Anyway, we are very grateful for your patience!
最後になりましたが、かなり高い山のスクリーンショットを共有したいと思います。 それほど高く見えなくても、この山の総高さは800ブロック以上です! 参考までに、旧バージョンで最も高い山の最大高さは最大230ブロックでした。 そのため、新しいバージョンではもっと高いレベルでビルドできます;)
次のステータス更新にご期待ください! その間に何が起こっているかについての詳細を取得するには、Trelloロードマップをご覧ください。
Stay tuned for the next status update! To get more information about what's happening in the meantime, please check out our Trello Roadmap