Rising World管理コマンド
以下はゲーム内の管理コマンドのリストです。これらのコマンドを実行するには管理者である必要があることを忘れないでください。
コマンド 説明
setspawn … スポーン位置を現在の位置に変更します
goto #spawn … スポーンにテレポートします
kick *Playername* … プレーヤーをキックします
tod 0-23 … 0-23時間を変更します
(夜であまり見えない日に変更すると便利です)
makeadmin *Playername* … 別のプレーヤーに管理ステータスを付与します
wireframe … ワイヤーフレームモードのオン/オフを設定します
F2 … F2を押してゲーム内を飛行します
item <itemnam> # … 自分自身にアイテムを与えるために使用されます。
たとえば、「itemtreelog32」は32個のツリーログを提供します。
mark … 現在の場所を保存します
object <objectname> # … 自分自身にオブジェクトを与えるために使用されます
setgametype # (0 or 1) … 1 =セミクリエイティブ、0 =デフォルト
setinventory … 現在のインベントリをデフォルトとして設定します
ブロックを生成するには、次のスキーマを使用できます。
item *アイテム名**ブロック数* [*必要に応じてバリエーション*]
例えば。 64個の木のブロックを手に入れるには:「item lumber 64」
ただし、これらのコマンドはブロックに対してのみ機能します。 完成したオブジェクトを生成するには、「object」コマンドを使用する必要があります。
例えば。 ワークベンチを取得するには、「object workbench」と記述します。
Rising World Admin Commands
Command | Description |
setspawn | Changes the spawn position to the current position |
goto #spawn | Teleports you to the spawn |
kick *Playername* | Kicks a player |
tod 0-23 | Changes the time (useful to change to day, when it's night and you can't see much) |
makeadmin *Playername* | Gives another player admin status |
wireframe | Set wireframe mode on/ off |
F2 | Press F2 to fly in game |
item <itemnam> # | Used to give yourself items, for example “item treelog 32″ gives you 32 tree logs. |
mark | saves the current location |
object <objectname> # | Used to give yourself objects |
setgametype # (0 or 1) | 1 = semi-creative, 0 = default |
setinventory | sets current inventory as default |
To spawn blocks, you can use this schema: "item" *item name* *number of blocks* [*variation* if you want]
E.g. to get 64 blocks of wood: "item lumber 64"
However, these commands only work for blocks. To spawn finished ojects, you have to use the "object" command.
E.g. to get a workbench, you write "object workbench"